מצלמות שביל – רקע והסבר כללי

רקע למצלמות שביל

מצלמות שביל אשר נקראות גם מצלמות ציידים (Trail Cameras, Hunting Cameras) אלו מצלמות שנועדו במקור לשמש ככלי עזר בפעילות צייד בשטח.

בשנים האחרונות החלה תופעה של שימוש במצלמות הללו גם עבור אבטחה בשטחים חיצוניים. ישנם מספר יצרני מצלמות שביל בעולם, אך לכל המצלמות עיקרון פעולה דומה. במאמר זה ניתן רקע למצלמות שביל והסבר כללי.

 

אופן פעולת מצלמות שביל

מצלמות שביל כוללות חיישן PIR (חיישן תנועה, אינפרא אדום) אשר מזהה תנועה המתרחשת מולו.

במידה והחיישן מזהה תנועה הוא מפעיל את המצלמה באופן כמעט מיידי. (הזמן בין הזיהוי על ידי החיישן ועד להפעלת המצלמה נקרא Triggering Time).
לאחר מכן המצלמה מצלמת תמונה / רצף תמונות סטילס או סרטון ווידאו.

מצלמות שביל משדרות / אוגרות

מצלמת שביל משדרת – כוללת משדר סלולרי. יכולות לשלוח את התמונה או את סרטון הווידאו ללקוח באמצעות הרשת הסלולרית. (GSM דור שלישי או רביעי).

מצלמת שביל אוגרת – אינה שולחת את התמונות אלא שומרת אותן בכרטיס זיכרון מסוג SD.

פרמטרים חשובים בבחירת מצלמת שביל

מצלמה משדרת / מצלמה אוגרת: האם נדרש שהמצלמה תשדר את ההתרעות או שנדרש רק לשמור את התמונות מקומית לצפייה במועד מאוחר יותר? (יש לזכור שכדי לשדר את ההתרעות נדרשת קליטה סלולרית בשטח).

רזולוציית המצלמה – פרמטר נוסף אשר חשוב מאוד בבחירת מצלמת שביל הוא רזולוציית המצלמה. מצלמה באיכות גבוהה מאפשרת הבחנה בפרטים קטנים/רחוקים יותר. לעיתים הדבר נדרש כאשר לזהות פנים של אדם / מס’ רכב.

גודל פיזי – מכיוון שמתקינים את מצלמות השביל בשטח מרוחק שאיננו נמצאים בו, אנו בדרך כלל נדרשים להסליק אותם כדי שהמצלמות לא ייגנבו. ככל שהמצלמה בגודל פיזי קטן יותר כך יותר קל להחביאה בשטח.

מחיר– מצלמות השביל מתעדכנות באופן מהיר ובכל שנה יוצא דגם חדש לשוק, ולכן כדאי לרכוש מצלמות במחירים אשר יאפשרו להחליף את המצלמות הישנות כאשר נכנס לשוק דגם חדש עם יתרונות משמעותיים.

יצרן המצלמות– מצלמות השביל הקיימות בשוק די דומות מבחינת אופן הפעולה והמבנה הפנימי, אך עדיין, קניית מצלמה של יצרן ותיק וחזק בשוק (כמו BOLYMEDIA) מקטינה את הסיכוי לתקלות הנובעות מאמינות נמוכה.

 

מקווים שעזרנו לכם לקבל החלטה איכותית. אם עדיין יש שאלות בנוגע לבחירת מצלמת שביל או בכל נושא אחר מוזמנים לפנות אלינו 054-3215032 .

 

מוזמנים לעקוב אחרינו בעמוד ה Facebook